Fredsuppdrag 001

Säg hej till någon du inte känner. #fredsuppdraget

26 thoughts on “Fredsuppdrag 001

  1. Första uppdraget lanserat. Inser att det kan bli en klurig utmaning. Många av oss är mest inne på nyårsdagen, affärer stängda…men ett tips kan vara att ta en långpromenad , kanske träffar vi ngn för vi kan hälsa på. Glöm aldrig att alla de vänner du har idag till och med partner har en gång varit en främling:)
    /Micke

  2. Oj, men, trevligt med mjukstart- ska ju trots allt åka buss snart, då bör det ju finnas någon som kan behöva ett fint hej.
    Gillar det här jättemycket förresten! Tokbra helt enkelt.
    Bra Micke, å, hej på det!

  3. Klart.!!.fast jag gillar att varje dag ge någon mitt leende med ett hej…det är så många häftiga reaktioner..HEJ HEJ MICKE..detta är så häftigt :)))))

  4. Det här är ju jätteroligt. Vi bor ju ute på landet, men hade ändå turen att träffa på grannen och säga hej prata bort en stund och önska en god fortsättning.
    Jag tror på grannsämja jag. Tror jag ska bjuda in alla de närmsta grannarna på fika någon dag nästa vecka.

    Kanske ett tips till uppdrag. Att bjuda en eller flera av sina grannar på en enkel fika och ta sig tid att prata bort en stund:-)

  5. Det blev Hej till en liten pojke på Willys..
    En grabb med Downs syndrom, som gjorde allt för att få uppmärksamheten till sig från en man.. mannen snörpte på munnen, vände bort huvudet och gick..
    När jag kom nära pojken satte jag mig ner på huk och sa hej.. Grabben svarade med ett JÄTTE leende och mormor/farmor gav mig också ett stort leende tillbaka 😉

    Har gjort lite reklam för dig och ditt uppdrag på min blogg 😉

  6. HEj,MICKE!!!!
    Jag ”HEJAR” nästan dagligen på alla jag möter när jag är ute
    och motionerar,antingen på strandpromenaden eller i skogen!!
    En del bara ”tittar”,men de flesta hälsar!!!! Trevligt!!
    M.V.H Kerstin T. L Ystad.
    ( KIMMES mamma)

  7. Underbart initiativ av dig Micke, detta med Fredsuppdraget. Tack! Det är inte det vi tänker utan det vi gör som skapar förändring i tillvaron 🙂 Jag är på! Hejjar på okända görs varje dag. Det magiska är vad jag kan ge, inte vad jag kan få. Glädjen i att vara. Tjohoo!

Kommentera

