Fredsuppdraget i DN Söndag!

Ja herre min tid vad man kan ställa till det….bra:-) Blir så glad då DN väljer att prioritera sina nyheter och låter ett projekt som Fredsuppdraget få synas. Inte för min skull men för alla de som hänger på, alla de små barn som idag skrivit hemliga lappar, alla de lärare som väljer att föra in dessa små uppdrag i skolan, alla de små utvecklingssprång många av oss redan gjort och alla de ovetande som drabbats av våra små ”aktioner”. hahah….
Så på Söndag finns projektet med i DN.Söndag. Håll ögon och öron öppna..

Tack alla ni som stöttar idén och er själva:-)

 

Micke

6 thoughts on “Fredsuppdraget i DN Söndag!

  1. Vad roligt, Micke det ska bli kul att läsa!
    Nu har vi på vår klassblogg http://klass2djurgarden.se/ skapat en ”egen flik” där eleverna kommer att skriva lite om uppdragen.
    Jag, som lärare, har också spanat lite i Lgr11 efter vad som står där som kan stödja att man är med i Fredsuppdraget, utifrån de uppdrag som redan varit. Jag hittade snabbt en hel del! Vad tror du om det jag ”plockat ut” från Lgr11? Se bloggen.. Tar tacksamt emot åsikter kring detta, kanske någon annan lärare kan hitta något mer! Kramar!

Kommentera

