Vilka fem personer i landet bör ha en Fred-shirt?

Jag har bestämt mig för att trycka upp 5 tröjor som denna.
Fred-shirts. Vilka 5 personer i landet tycker du jag borde skicka dessa till?
Helst ska det vara personer som ni känner kan göra skillnad, kanske behöver påminnas, eller som har inflytande..eller vad det nu kan vara som är coolt med att just hon/han får en Fred-shirt.
Hjälp mig med namn så lovar jag att göra allt i min makt för att just dessa blir lyckliga ägare:-)

Kram/Micke

PS. I morgon så kan vi läsa om Fredsuppdraget i DN Söndag!!

23 thoughts on “Vilka fem personer i landet bör ha en Fred-shirt?

  1. Jag önskar att Carina Björk-Gillberg som jobbar på Jämshögs Folkhögskola ska få en t-shirt. Det jobb och engagemang hon lägger ned på Liv i Livet och Klara Livet projekten..det är guld värt.
    Jag har gått bägge kurserna och vet hur mycket Carina ger av sig själv i detta. Hon är en av de människor dom gör skillnad..och hon är nog inte riktigt medveten om det. Så hon om någon är väl värd en uppmuntran.

  2. Du är Suverän med dina Idèer… Mitt liv har fått mera att vakna till… Först tänkte jag lite egoistiskt på mig själv.. Gratis e`gott 🙂 Jag pratar om Fredsuppdraget varje dag,med allt och alla… Jag har blivit ett med det… Men sen förstod jag att det måste hända något mer med ditt syfte… Det finns Artister som är som klippt och skurna för att bära den.. tex. Petter.. Rappare är duktiga på att få fram sina budskap ( och Jason) Timbuktu.. Thomas Di Leva??

    Eller något barn som många känner till..Den söta tjejen som gör stora insatser för utsatta barn i andra länder.. hon startade Bullbakning… kommer inte ihåg men hon var med på någon av Galorna som gick nyss….

    Lite förslag från mig…. Tack och Hej Leverpastej…/ Kram Vilda

  3. Jag skulle nominera Jan Björklund för att han kan göra skillnad, har inflytande och behöver påminnnas om de alltför stora barngrupperna i Sverige och vart vi är på väg. Vi har fått en reviderad läroplan, man satsar på kompetensutveckling men vad hjälper det när kommunerna trycker in barn i barngrupperna och det handlar mer om att hålla 4 månaders regeln än att säkra kvalitén i verksamheterna.

    Alla barn är värda en bra start i livet. Alla föräldrar är värda att lämna sitt barn på förskolan med gott samvete. Alla pedagoger är värda att gå hem och känna sig stolta över vad man sett, gjort, bekräftat, utmanat, stöttat, tröstat, skrattat med och bollats med under dagen.

    När ska politikerna förstå att ska vi få fred på jorden så måste vi börja när barnen är små…då är det som viktigast att vi har en kvalité i vår verksamhet som sätter grunden för nästa generation.

    Fredsuppdraget som jag förstått det handlar om att stanna upp, tänka till, reflektera, utvecklas och utmanas. Detta är vårt uppdrag i förskolan också…men försvåras av allt för många barn i våra barngrupper.

    Jag är inte lika insatt i skolan men gissar att nomineringen även kan gälla stora klasser.

    Vill du veta mer så länkar jag min debattartikel och namninsamling för att minska barngrupperna. Hoppas du inte tar illa upp.

    Vänligen
    Vesna Birkedahl

    http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.789895-vi-vill-sluta-ljuga-om-att-barnen-har-det-bra
    http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6098

  4. Margareta Lilja är en självklar kandidat. Hon har oavbrutet, under hela sitt vuxna liv, jobbat för att människor ska få en bättre och tryggare tillvaro. Först som volontär i Sydamerika under många år där hon jobbande med förebyggande hälsovård bl a. För tillfället jobbar hon med att vi alla ska få en värdig ålderdom genom att arbeta med mässan ”Seniorliv i världsklass”.

    Margareta är en kvinna som aldrig ger upp.

  5. Jag vill ge en Fredshirt till Christel Lilja, chef på Tetra Pak i Lund. Hennes sätt att se människor på och vilja deras bästa menar jag är ett utmärkt sätt att skapa fred och glädje i vår vardag och i det lilla som sedan blir något stort. Som ringarna på vattnet.

  6. Föreslår Carolina Gårdheim. Kvinnan som gick in i väggen, reste sig och skapade Kreativ Insikt för att dela med sig av nyvunna insikter och sprida inspiration till en bättre värld. Hon och det hon gjorde/gör (tillsammans med sin man och andra medbartetare) är i mina ögon något som verkligen bidrar till fred, såväl inre som mellan människor. Hon visar vägen, på många sätt. Gå gärna in och känn på atmosfären: http://www.kreativinsikt.se/vilka-ar-vi-i-109.aspx

    Kram till alla som vill

  7. Jag föreslå att TV-hallåerna får en som de kan turas om att ha, så att många, många ser. Carl Bildt behöver en för att påminnas och påminna.

Kommentera

