Fredsuppdrag 016

”Glöm kvar” en bok du redan läst till något offentligt ställe, ex väntrum, café, affär etc eller bara förlägg den någonstans. Är det en skolklass så kanske ni kan råka hitta en bok på skolan som ni kan förlägga. Skriv ”Grattis du har hittat en bok som du får låna! Lämna sedan tillbaka den efter du läst den på ett nytt ställe, Kram/ Fredsuppdraget!”
Utmaningen handlar om att kunna ge bort något man själv tycker om och även att kunna låta andra finna och få.  Lycka till! #fredsuppdraget

10 thoughts on “Fredsuppdrag 016

  1. Detta brukar jag göra då och då. Det började med att jag glömde på riktigt en bok en gång, sen började jag ”glömma” med flit. Fast de har inte haft den fiffiga texten förstås. Det får de ha framöver 😉

  2. Hejsan Micke!

    Jag läste uppdraget först när jag kom till jobbet. Hade ingen bok med mig men gick och köpte en.. Det blev en av Paulo Coelho.Jag satte mig ner en stund och skrev några rader och la kärleksenergier i den.
    Dessa uppdrag går verkligen in på DJUPET och ger mig så mycket tillbaka.
    Lär mig att se på Världen och mig själv med nya ögon..

    I morgon tar jag ett eget uppdrag med mig och givetvis ditt. Det finns några personer på en arbetsplats nära mig som håller på med Vuxenmobbing mot en jag känner väl..
    Jag har varit så arg för detta,,, men vet att det kommer inget gott ur det utan i morgon ska jag skicka blommor till dom( det tror jag dom behöver) och där ska jag tipsa dom om Fredsuppdraget,, Man kan inte fortsätta göra elaka handlingar mot sina medmänniskor om man samtidigt har sitt hjärta öppet:) och det öppnar sig om man sluter fred med sig själv..
    Goaste Kramen Från Vilda..

  3. Hej! Vilken sammanträff! Idag lämnade jag ett bok på bussen, och nu på kvällen hittade jag den sida. Har gjort det ett par år inspirerade av ett andra projekt som jag inte kommer ihåg namn. Då var bara böcker.
    Jag föreslår att man lämnar tidningar på olika avdelningar på sjukhuset. Har själv varit in många gånger de sista året. Tiden gå sakta. Tidningen och böcker man få av besök eller byter med andra patienter tar fort slut. 90% av tidningar som finns på sjuhuset är typ Hemmets Journal så allt annat är jättevälkomna, för det mesta orkar man inte koncentrerar sig på en hel bok.
    ”Det finns inga främlingar, bara vänner som du ännu inte lärt känna” okänt

  4. är det okej att fortsätta göra detta uppdrag lite då och då och fortsätta skriva under från fredsuppdraget? vore roligt att fortsätta lämna böcker när man läst ut dem och skriva en liten lapp med texten du föreslagit.

  5. Sara, kanske är det Bookcrossing (http://www.bookcrossing.se/) du tänkte på? Jag tycker att det är väldigt roligt och hoppas alltid att nån ska hitta och uppskatta de böcker man ”planterat ut”. Att lägga tidningar i väntrum brukar jag också göra. Fast bara på typ vårdcentraler och tandläkaren och liknande… har inte vågat mig in på nåt sjukhus, känns inte riktigt som man får gå in på olika avdelningar bara för att lämna tidningar.

    Tycker detta med fredsuppdraget är jättebra!

Kommentera

