Idé till skolor…Dr Fred:-)

Hej på er! Vill gärna dela med mig av en idé jag fick i morse om hur man skulle kunna ta med sig Fredsuppdraget in i klassrummet på ett kul sätt.
– Säg HEJ! till Doctor Fred!
Så här skulle det kunna gå till:

Be varje elev i klassen att skriva var sin lapp med ett eget litet uppdrag på.
Det får inte kosta pengar att genomföra och det måste kunna lösas under dagen. Kommer man inte på något så kan man be sin fantastiska lärare, som agerar kreativ Fredsguru!
Därefter lägger man lapparna i klassens egen Dr Fred burk. Sedan så börjar man varje morgon , likt att dra dagens datum, att dra en medicin lapp. Viss forskning säger att för att få en aktivitet till att bli en vana, en rutin som sitter så måste man hålla på i 21 dagar. Det är en gyllene regel. Så se till att det finns 21 lappar sedan är det dags att förändra världen.

Ps. Om jag får drömma mig bort lite så skulle JAG även vilja komma och besöka er efter att burken tagit slut. Då skapar vi en ny helt enkelt. Här gäller inga patent lagar på denna medicin, tvärtom vi vill ju att folk ska må bra!

Kram/Micke

2 thoughts on “Idé till skolor…Dr Fred:-)

  1. Vilken knallbra ide…
    Funderar på hur man skulle kunna gå vidare med det här i Norge. Bor i Kongsvinger….
    Skulle vara kul att vara med i den här ”rörelsen”.
    Ha det gott.
    Kram på dig.
    Synnöve.

  2. Hej Micke!
    Jag har nu tipsat mina barns lärare om Fredsuppdraget. Hoppas att de kan tycka att det är något för deras klass. Glädje, lek och samtidigt en stor insikt kan komma till att växa fram hos de små. Tack för allt som du delar med dig!

Kommentera

