Jag vill säga något viktigt till er vuxna!

Kram/Micke

4 thoughts on “Jag vill säga något viktigt till er vuxna!

  1. Just så, just så! Superduperviktigt att minnas! Stod här med min kära kollega Annica och lyssnade på din lilla påminnelse.
    Tack!
    Ha en fantastiskt fredag och efterföljande helg!

  2. Bra talat!
    Barn har ju en tendens att göra som vi gör, inte som vi säger… Så därför är det viktigt att vara en bra förebild och göra goda saker. Det smittar av sig på dem, omedvetet.

  3. Jättebra talat! Vi vuxna MÅSTE föregå som ett gott exempel! Jag vet ju också att barn/elever i den ålder som jag har nu (7-8åringar) egentligen har fullt upp med sig själva, de ser sig själv i första hand och så ska det vara för det ingår i deras utveckling.. Vi ser Fredsuppdraget som en ”öppnare” för diskussion och tankeställare för barnen sen har de absolut INTE förståelse för alla uppdrag, vad de egentligen går ut på. Uppdragen för oss är en blandning av något ”kul” och en tankeväckare för att det är viktigt att man mår bra själv och att det finns andra människor ”därute” som man kan fundera lite på:)Sen är det ju viktigt känner jag som lärare att jag kan välja bort uppdraget en dag, om det inte ryms i dagen, det får inte bli ett stressmoment som ska utföras ”bara för att”. Jag själv däremot som ”vuxen” har fått mig många glada upplevelser genom uppdragen, flera tankeställare och många ”må bra” känslor! Ha det gött!

Kommentera

