Grattis på Månadsdagen!! Ingenting är omöjligt, det tar bara lite kortare tid!

Idag firar Fredsuppdraget En Månad!
Tänk att man satt där i en stol för cirka två månader sedan och lyssnade på Karin Adelsköld och så kom en idé! Jag åkte hem och efter två timmar fanns Fredsuppdraget.se där!
En perfekt utmaning åt mig själv för att hålla mig vaken hela 2012. Ett sätt att störa ordningen, ett sätt för att utveckla inre Fred. En ett års lång personlig utvecklings gerilla boost! Men detta firande är INTE enbart för Micke Gunnarssons skull utan för dig som läser detta just nu. Fredsuppdraget handlar om dig och mig. Vi kan inte förändra världen, men vi har all möjlighet att skapa en revolution i oss själva! Och visst påverkar vi…

Under första månaden så har bland annat..

  • Över 24 000 människor hälsat på oss!
  • Över tusen människor valt att dagligen prenumerera på uppdrag!
  • Cirka 240 kommentarer har skapats på bara bloggen!
  • Vi finns på Bloggen, Facebook och Twitter.
  • Fredsuppdraget har intervjuats av:
    DN , Commersen , Blekinge Läns Tidning (som låser sina artiklar så man varken kan länka eller läsa dom, skull er själva…;) , Dagen , SR Radio Blekinge .
  • Live: Vi har gjort en livesändning där flera skolor hängde på. Alla stog vi på borden och sjöng! Och så genomförde vi uppdraget live!
  • Skolbesök: Jag har fått lov att hälsa på en skola IRL. Första anhalt G-Klaven i Ronneby , men redan nu är två skolor till inbokade!
  • Just nu betatestar vi en iPhone app som är sååå cool!! Företaget Peachlife ville hjälpa till, tack!
  • Och så några underbara exempel!
    Den rörande kommentaren av Carina!
    Underbart uppdragsgenomförande av Pia på Facebooksidan:
    ”Gav just en servis till en ung kvinna som tvingats flytta från sitt tidigare boende och stod helt utan husgeråd. Tänk att ibland bara händer det!!!”
  • Och så den lilla filmen från skolan…
  • Sedan finns det ju de riktigt slaviska Fredsuppdragstagarna..
    Cissila, Catarina Cattis Magnusson och många många fler!!
  • Och så skolorna som börjat blogga:
    Djurgårdsbloggen och Stora Högaskolan…samt några till som är i startgroparna!
    Så mycket har hänt att man knappt begriper det!
    Men det allra allra viktigaste för mig…det är att i morgon genomföra ännu ett uppdrag.

    Att ha en bra dag.
    ”Ingenting är omöjligt, det tar bara lite kortare tid”

    Kram och tack för allt stöd till mig och till er själva!
    Micke

Och så skolorna som börjat blogga:
http://klass2djurgarden.se/
http://skrivkul03c.wordpress.com/

Så mycket har hänt att man knappt begriper det!
Men det allra allra viktigaste för mig…det är att i morgon genomföra ännu ett uppdrag.
Att ha en bra dag.

”Ingenting är omöjligt, det tar bara lite kortare tid!”

Kram
Micke

4 thoughts on “Grattis på Månadsdagen!! Ingenting är omöjligt, det tar bara lite kortare tid!

  1. Mitt motto är ju annars.. Ingenting är omöjligt,för den som inte behöver göra det själv 😉
    Men ditt känns lite roligare.
    Fredsuppdragen är väldigt roliga att utföra,och jag försöker allt vad jag kan att få med mig fler…bara för att det känns så bra. Det där lilla i vardagen,det som vi så ofta glömmer. Små saker som gör skillnad..och sprider så mycket glädje.
    Tack för att du finns,och för att du får mig att vilja bli en bättre människa.

    Kram på´re Micke..

  2. Grattis och Tack 🙂 ”Hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardag” H. C. Andersson
    Med vänliga hälsningar Caroline

Kommentera

