Viktigt!! Reflektion över dagens uppdrag…

Har fått en del reflektioner över dagens uppdrag som jag gärna vill skriva några rader kring. Jag vet att flera av oss människor på detta klot har förlorat några av våra nära och kära. Viktiga personer som tagit farväl…
För mig är dagens uppdrag även en hälsning till dom. En hälsning till alla våra pappor som inte längre finns bland oss i fysisk form. Pappor som istället tagit plats i våra minnen ,fotoramar och historier. Som min son sa så vackert,
Ett fint minne kan inte ens en tjuv stjäla!

På grund av detta så skrev jag också att vi inte behlövde ge brevet till någon.
Jag har däremot kanske missat de som har två mammor som föräldrar…erkänner att jag inte tänkte på det. Men jag hoppas att ni ändå löser det…skriv ett brev till någon av dom ändå. Ta mig inte för mycket på orden:-)
Sedan så vet jag att vissa av oss kan få det jobbigt i dag. Det finns många som kanske känner att det inte finns något att skriva, vill inte, besvikelse osv..
Jag erbjuder er i så fall att använda dagens uppdrag att fundera kring detta.
Min egna  övertygelse i mitt liv är att alla människor och föräldrar gör precis allt vad de kan utefter de förutsättningar de själva befinner sig i. För mig är det viktigt att förstå detta. Jag behöver inte tycka mina föräldrars handlingar alltid varit korrekta, tvärtom. Men jag vet att en människa som i sig själv mår bra inte vill någon annan medvetet illa, särskilt inte en mamma eller pappa till ett barn.

Jag håller med er som skrivit till mig idag…det kan vara svårt. Men använd då brevet till att skriva av er era känslor, skrik, slå, banka….låt brevet bli ditt egna utbrott. Osynliga sår tar en livstid att läka.

Kram/Micke

3 thoughts on “Viktigt!! Reflektion över dagens uppdrag…

  1. Idag var det den svåraste dagen för mig att genomföra Fredsuppdraget..Konstigt! Egentligen borde det vara Typ den lättaste.Men jag har haft en känsla av att Aldrig riktigt kunna nå fram till min Pappa.. jag är snart 50 år.(. Men känner mig i sinnet som om åldern inte finns).För några år sedan så var jag på väg att förlora honom..Han svävade mellan liv och död.Skulle genomgå en riktigt riskfylld operation..jag satt hos honom kvällen innan och ”bara” höll hans hand.Vi pratade inte så mycket,men han kunde uttrycka sin rädsla inför det vi inte riktigt kommer ihåg,nämligen andra sidan..Jag lämnade honom innan han skulle sova och hade en stark fin känsla i kropp och själ.Grät hela vägen hem och var tröstlös..Mest för att vi för första ggn.hade nått fram till varandra..Det var nog både frid och rädslor som strömmade genom min kropp.Pappa klarade operationen och vi åkte ner och fanns där när han vaknade.. Det första han sa var TACK CARINA!och så strålade han.Jag undrade varför han TACKADE mig..Jo ! sa han ..jag var inte RÄDD när dom körde ner mig till operationen,jag kände igår att du gav mig Healing och jag var inte RÄDD…. kände mig lugn och hade tillit…
    Det var det bästa mötet jag någonsin haft med min Pappa……. det bär jag med mig för evigt….
    Kram alla ni som finns här och överallt……
    Carina

Kommentera

