Fredsuppdraget sprider sig till Sportsverige:-)

Ni som känner mig personligen vet att jag ibland kan ha lite svårt för sport och idrott. Jag har exempelvis svårt att förstå det fina med att låta våra barn sträva efter att bli som sina förebilder som slå varandra sönder och samman på en hockey rink, eller liknande på en fotbollsplan etc. Hur vissa saker straffas med gult kort, men samma situation med fängelse utan för plan…så att säga.
Barn gör inte som vi säger de gör som vi vuxna gör! Jag har också svårt att se hur det går längre och längre ner i åldrarna då det gäller att ”toppa” lag och där vissa barn aldrig ens får chansen. Eller då föräldrar står på läktaren och skriker saker man aldrig trodde man skulle få höra vilket sedan leder till att en 10 åring står vid sidan om linjen och gråter.

Jag tycker mycket om sport:-)

MEN i går fick jag tips om en länk från ett knattefotbollslag som blivit inspirerade av Fredsuppdraget och valt att ge sina ungdomar små veckouppdrag för att utveckla gemenskapen de emellan. Då blir jag ändå på något sätt glad. Fantastiskt om detta lilla projekt även kan nästla sig in i idrottsvärlden. Fin tanke av Vejby IF!

Ps. Kanske ska våga mig på att skapa några Fredsuppdrag för Sportsverige!
Ex..skicka ett brev hem och be om ursäkt för det du sa eller gjorde i förra matchen:-)

Kram/Micke

Kommentera

