Nyttja ”Allemanskraften”!!

Jag älskar verkligen dagens uppdrag. Den där lilla enkronan har blivit en ikon för mig. Den symboliserar så mycket. I varje bok jag skickar ut så följer den där lilla ”mirakelpengen” med. Tänk så små saker vi kan göra för att skapa skillnad, små saker i vår vardag. Det handlar om modet att våga gå utanför, modet att våga leka . För mig är leken så viktig. Fredsuppdraget för mig är en slags lekfull träning i att utveckla sig lite mer, lite till, lite till…dag för dag.
För er som vill läsa mer om mina tankar kring leken så bloggar jag just om det idag! Läs här.

Kram/Micke

One thought on “Nyttja ”Allemanskraften”!!

  1. Vet du Micke, att jag och Erik en ”killkompis” pratat om att starta en lekskola för vuxna vid flera tillfällen. Det har ännu inte blivit av men en vacker dag kanske vi kan sätta fart. Själv är jag ju 61 år nu och Erik 50 +, men vi gillar fortfarande leken. Själv jobbar jag ju med barn och har förmånen att leka varje dag. Just idag har vi varit med vårt rymdskepp på massor med olika planeter. Vi var på världens äventyr och fick rädda nödställda lite här och där i universum.
    Har du läst Momo eller kampen om tiden av Michael Ende? Den mest fantastiska bok som finns tycker jag. Den oändlige historien är oxå en sådan fantastisk bok. Ska lägga till dom i din ”Bokhylla”.
    Jaha nu säger jag natti natti.

    Kramis Bibi

Kommentera

