Fred in the air!


Så här såg det ut då jag gästade SR Blekinge P4 i dag.
Inslaget finns att lyssna på här, ca 01.07.22 in i klippet.

De undrade om Fredsuppdraget gjort någon skillnad för mig själv och OM det har gjort. De undrade också hur tre nysningar på offentlig plats kan skapa fred och då menar jag att det är precis detta det handlar om.

De tre viktigaste sakerna för mig med Fredsuppdraget är:

– Att gå utanför komfortzonen. Att verkligen göra de där smått pinsamma grejerna. Att nysa så där på låtsas. Kanske ingen annan som märker det, men du och jag gör det, inom oss. Det är bara utanför vår komfortzon vi växer och når framgång! Och detta måste till i vårt Fredsarbete:-) Det som inte växer…..dör.

– Att GÖRA!! Att göra det vi tänker och inte tänka på det vi vill göra. Att disciplinera sig och faktiskt gå till handling. Annars blir fredsarbetet bara en dröm, ett lyckotänkande…vi måste göra…då kan det leda till skillnad. Detta gäller allt, i din relation, din träning, hälsa, kunskap…

– Att tänka fred. I skapandet av fredsuppdragen så får jag förmånen att tänka fred. Att tänka MYCKET fred. Du är det du tänker, var det någon klok människa som sa. Och det är väl så det är…genom tanken styr vi oss själva och i mitt skapande av fredsuppdrag varje dag blir jag liksom ”fredsindoktrinerad”. Och det känner jag av i mängder av situationer. Mer lugn och ro i allt jag möter. Möter dagen med Fred som fundament. Låter kanske konstigt, men OJ så härligt det är!

(Känns lite som när man var barn och retades…ta mig om du kan, ta mig om du kan….)

Så kära vänner!
Tack alla ni som är med och delar med er av er visdom och modet att våga.

För mig har alla veckodagar samma namn…Fredag 🙂

Kram/Micke

5 thoughts on “Fred in the air!

  1. Fint talat redan idag ”FREDAG”. Var inte riktigt vaken i morse tror jag.
    Lite pinsamt att tro att du var på radion i morgon. Men vem vet det kanske blir dacapo.

    kramis Bibi

  2. Pingback: Fred is in/on the air! | Barnatro

Kommentera

