Teknikstrul eller utbildning….

Förra helgen klippte jag av mina barns nätverkssladd med gräsklipparen (bildbevis ovan). Det var inte kul. Men det löste sig dagen efter. Man får räkna med lite teknikstrul ibland. Just nu har Fredsuppdraget också lite strul som flera ha uppmärksammat. Delningen mot Facebook och Twitter funkar inte helt stabilt. Först kan man ju bli lite frustrerad.
Jag har ju gjort allting rätt…men sedan så mjuknar jag. Tänk hur vi tar för givet att allt ska funka. Tänk över 1 miljard människor som just nu vill dela med sig på alla sociala nätverk, koppla ihop det med egna system, bloggar och så vidare. Då är det ju inte lustigt att det kan strula i bland.
Så vi får väl ha lite tålamod.

Det jag tror är mitt starkaste tips just nu och som jag vet funkar är att följa bloggen direkt via mail eller rss. Då är ni säkra på att få mina uppdrag. Sedan så kommer säkert FB och Tw lösa sig vilken dag som helst! Det går ju kanonbra att posta inlägg och umgås där. Det är just utskicken av uppdragen på morgonen som är lite knas. Jag lovar att uppdatera det hela manuellt så länge men det kan bli lite senare under dagen helt enkelt.

Vi får se det hela som en gratis utbildning i kursen: ”Accetptera det du ändå inte kan göra ngt år!”

Kram/Micke

Kommentera

