Tänk vad ett Fredsuppdrag kan göra!

”Fredsuppdrag 166: Boka in en lunch med någon idag! Lunchen kan äga rum en annan dag men själva bokningen ska ske idag. Smaklig spis! #fredsuppdraget”

Jag lade ut detta uppdrag på min Facebooksida och så vipps så hade tre luncher bokats in. Fantastiskt. Och alla med människor jag knappt träffat fysiskt.
Det mest roliga exemplet är då en person jag inte ens vet vem det är (vi har dock en gemensam FB kompis), ville käka lunch i Hällevik.
Och det slutar med att jag och min kära Jenny kommer att spendera hela morgondagen till Barnatro & Utveckling just i Hällevik. Vår nya vän fixar lokaler (kolla bilden!!) och så äter vi en lunch tillsammans, då får vi också se vem hon är.
Allt detta tack vare ett litet ynka Fredsuppdrag. Men ändå en petning på mig, att återigen tro gott om människor och än en gång utmana mig att våga. Våga komma utanför min komfortzon en aning och utvecklas.
Bredda mitt nätverk och återigen får uppleva storheten i att leva.

Så jag vill verkligen av hela mitt hjärta tipsa er som ännu inte hakat på att gilla Fredsuppdragets Facebooksida, följ på Twitter , ladda ner appen på AppStore eller via mail på hemsidan. Inte för att jag vill ”sälja in” (går inte då det är gratis) utan för att jag vill likt mig själv erbjuda en kul grej som händer här och nu!
Varje dag resten av året.

Kram/Micke

4 thoughts on “Tänk vad ett Fredsuppdrag kan göra!

  1. Pingback: Tänk vad ett Fredsuppdrag kan göra! | Micke Gunnarsson

Kommentera

