Dela er ”Freds-story” i P3!

Hej alla Fredsuppdragstagare:-) Det var länge sedan jag skrev nu. Men det har varit full snurr på många fronter vill jag lova. Just nu sitter jag och förbereder Fredsuppdraget inför 2013 och även uppfinner en slags Fredsapparat. Kommer att skvallra om detta mer senare.

Nu till P3. I kväll ska jag intervjuas i 30 minuter för programmet ”Verkligheten” på P3. Det kommer att sändas nu på Måndag, 18.06-18.30
De kommer att vilja prata om Fredsuppdraget. Det vi också vill är att kunna delge Sveriges lyssnare goda exempel från alla er som gjort uppdrag. Har du ngn särskild historia, minne eller något som varit lite extra speciellt för dig så skicka in din story till mig. Gör det via kommentarer här i bloggen, på Facebook, Twitter eller maila mig på info@mickegunnarsson.com

Sprid er godhet i etern!!

Kram
Micke

5 thoughts on “Dela er ”Freds-story” i P3!

  1. Vi använde ju Fredsuppdraget i religions-undervisningen i en sexa i våras. I LGR11, kursplan religion, centralt innehåll år 4-6 står det att vi ska behandla ”Frågor om vad ett bra liv kan vara, och vad det kan innebära att göra gott”. Fredsuppdraget födde intressanta diskussioner och reflektioner kring vad vi egentligen mår bra av och engagerade både elever och lärare. De tyckte dessutom det var urcoolt att du är en vanlig människa (!) som bara driver det här utifrån en egen idé… Vi såg på videosnuttar du la ut och det blev på riktigt. Det var härligt att på fredagarna få höra dem dela med sig om hur de utfört uppdragen och hur det fick dem att känna sig. Att uppdraget finns i sociala medier gör det lätt att följa och vi pratar fortfarande om det.
    Så man kan säga att du är läromedelsförfattare också :-))

  2. Du har ju haft så många fina uppdrag, men just dom här där man ska göra något för någon annan, dom gillar jag! Lägg en femma i en av alla dessa automater m. saker o godis som tydl. ska finnas utanför alla varuhus snart, där kan man kanske göra någon glad nån gång ibland, eller skriva något fint på en lapp o sätta upp nånstans, eller bara säja något fint till någon, mm. En av mina bästa vänner dog i våras, dagen efter hade du som uppdrag att tända ett ljus för någon, väldigt fint tyckte jag!

Kommentera

