Dagens Fredsuppdrag!

Detta uppdrag kan tyckas lite märkligt och flummigt, men utmana dig och se det som en slags lek. Lägg din högra hand på bröstet. Klappa dig lugnt och behagligt. Finn lugn för en stund. Säg sedan följande till dig själv tre gånger i lugnt tempo:
”Allt är lugnt nu. Oavsett vad jag gjort, vad som hänt mig eller andra i mitt liv kan jag inte göra något åt det nu. Jag är värd all lycka oavsett och jag förlåter mig på alla punkter. Jag är fri att leva, jag är värd all lycka!”
Lycka till!

4 thoughts on “Dagens Fredsuppdrag!

  1. Hej Micke och alla som läser detta! Min klass gör ofta dagarnas fredsuppdrag, go peace liksom! 😀 jag gjorde detta nyss, och det kändes bra, annorlunda men bra! Jag gillade texten, ”jag förlåter mig själv på alla punkter”… Det var fint skrivet 🙂 Lycka till med alla kommande uppdrag, du är bäst!

    /Elsa, Hammarbyskolan

  2. Hejsan! Micke du är en stor förebild för många i min klass. Jag har gjort detta fredsuppdraget det kändes väldig skönt att göra det jag la min högra hand i bröstet, och sa det dära för mig själv hejdå! Mvh:zena

Kommentera

